ponedjeljak, 18. ožujka 2013.

... moto brzinski rekord - razvoj !

... brzinski rekord motocikla ? Postoje pravila, naravno! Standardizirana je duljina staze po kojoj vozač istog dana savladava stazu vozeći smjer "A-B" i potom "B-A." Kao rezultat se uzima srednja vrijednost tih vožnji. Ameri to zovu "Motorcycle land-speed record." AMA rekord priznaje u vožnjama tijekom jednog kalendarskog dana, dok FIM rekord priznaje vožnjama obavljenima unutar dva sata. Riječ je o posebnim, modificiranim motociklima, za razliku od najbržih serijskih motocikala. Prvi službeni rekord Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) postavljen je 1920. godine, kada je Gene Walker vozio Indiana na Daytona Beachu brzinom od 167,56 km/h. Od kraja 2010., tim Ack Attack drži rekord sa postignutih 376,36 mph (605,69 km/h).

Glenn Curtiss najbrži čovjek na svijetu sa V8 motociklom iz 1907

Prve priznate brzinske rekorde motociklom neslužbeno je postavio Glenn Curtiss, koristeći zrakoplovne motore vlastite proizvodnje, prvo 1903., kada je postigao 64 mph (103 km/h) u Yonkersu, New York koristeći V2, a zatim u siječnju 24. 1907. na Ormond Beachu, Florida, kada je postigao 136,27 mph (219,31 km/h) koristeći V8 smješten u šasiji s vretenastim cijevima s izravnim pogonom osovine na stražnji kotač. Pokušaj "povratne vožnje" bio je postavljen uz kvar pogonske osovine. Olabavila se u vožnji pri velikoj brzini, ali je uspio zaustaviti motor bez ozljeda. Curtissov V8 motocikl trenutno se nalazi u transportnoj kolekciji Smithsonian Institutiona. Rekord iz 1907. učinio je Curtissa najbržom osobom na svijetu u bilo kojem vozilu na kopnu ili u zraku (automobilski rekord iznosio je 127,66 mph (205,45 km/h na parni pogon), željeznički rekord je bio 131 mph (211 km/h), a u zraku, gdje je zbog težine motor s unutarnjim izgaranjem dominirao, rekord su i dalje držali braća Wright, od samo 37,85 mph (60,91 km/h)). 

Grafikon postizanja moto rekorda:



Prvi službeno odobreni rekord Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) postavljen je 1920. godine, postigao ga je spomenuti Gene Walker vozeći Indiana na Daytona Beachu brzinom od 167,56 km/h. Prvi rekord odobren od strane FIM-a koji je premašio Curtissovu brzinu iz 1907. nije se dogodio sve do 1930., u Arpajonu u Francuskoj, kada je posebna OEC šasija s kompresornim 1000cc V-twin JAP motorom u prosjeku imala 137 mph (220 km/h). U 1930-ima, međunarodna bitka između BMW-a, koju je vozio Ernst Henne, izmjenjivala je rekorde s raznim engleskim motociklima na JAP pogon (Zenith, OEC, Brough Superior). BMW je postavio posljednji rekord prije Drugog svjetskog rata, 1937. (173,68 mph (279,51 km/h)), trajao je 11 godina. Nakon Drugog svjetskog rata, njemačka tvornica NSU borila se s engleskim "strojevima" (Vincent HRD, Triumph) za počast najveće brzine tijekom 1960-ih, kada su se pojavili streamliner motocikli s japanskim motorom, a izmjenjivala se sa s motorima Harley-Davidson do 1990. Posljednji Harley -Davidsonov rekord od 322,15 mph (518,45 km/h) trajao je 16 godina, prije nego što je motocikl sa Suzukijevim pogonom dostigao prosječnu brzinu od 342,8 mph (551,7 km/h) 2006. Od tada, tim BUB-a, koristeći prilagođeni V4 motor, izmjenjuje se s dvostrukim Suzukijevim Ack Attack timom. Od kraja 2010., tim Ack Attack držao je kopneni rekord motocikla na 376,36 mph (605,69 km/h).

Jedan od starih rekordera: William A. 'Bill' Johnson, USA, rekorder iz 1962, Bonneville Salt Flats sa Dudek Triumph Streamliner.

Nema komentara:

Objavi komentar