Glenn Curtiss najbrži čovjek na svijetu sa V8 motociklom iz 1907
Grafikon postizanja moto rekorda:
Prvi službeno odobreni rekord Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) postavljen je 1920. godine, postigao ga je spomenuti Gene Walker vozeći Indiana na Daytona Beachu brzinom od 167,56 km/h. Prvi rekord odobren od strane FIM-a koji je premašio Curtissovu brzinu iz 1907. nije se dogodio sve do 1930., u Arpajonu u Francuskoj, kada je posebna OEC šasija s kompresornim 1000cc V-twin JAP motorom u prosjeku imala 137 mph (220 km/h). U 1930-ima, međunarodna bitka između BMW-a, koju je vozio Ernst Henne, izmjenjivala je rekorde s raznim engleskim motociklima na JAP pogon (Zenith, OEC, Brough Superior). BMW je postavio posljednji rekord prije Drugog svjetskog rata, 1937. (173,68 mph (279,51 km/h)), trajao je 11 godina. Nakon Drugog svjetskog rata, njemačka tvornica NSU borila se s engleskim "strojevima" (Vincent HRD, Triumph) za počast najveće brzine tijekom 1960-ih, kada su se pojavili streamliner motocikli s japanskim motorom, a izmjenjivala se sa s motorima Harley-Davidson do 1990. Posljednji Harley -Davidsonov rekord od 322,15 mph (518,45 km/h) trajao je 16 godina, prije nego što je motocikl sa Suzukijevim pogonom dostigao prosječnu brzinu od 342,8 mph (551,7 km/h) 2006. Od tada, tim BUB-a, koristeći prilagođeni V4 motor, izmjenjuje se s dvostrukim Suzukijevim Ack Attack timom. Od kraja 2010., tim Ack Attack držao je kopneni rekord motocikla na 376,36 mph (605,69 km/h).
Jedan od starih rekordera: William A. 'Bill' Johnson, USA, rekorder iz 1962, Bonneville Salt Flats sa Dudek Triumph Streamliner.
Preuzeto sa WIKIJA: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_land-speed_record
Nema komentara:
Objavi komentar