Marijan Lukylipik Lukić
subota, 17. veljače 2018.
petak, 16. veljače 2018.
četvrtak, 15. veljače 2018.
... preuzeti tekst o deset neustrašivih prikoličara iz WW2 !!!
... preuzeto sa stranice: vozim.hr !!! (radi reklama koje tamo postoje)
Izabrali smo 10 “neustrašivih” motocikala s prikolicama iz Drugog svjetskog rata. Neki od njih su doista jako fora.
Prva asocijacija na motocikle-prikoličare su utrke na pistama (gdje vozač doslovno leži na poklopcu ventila, ventil-dekl) ili moto-cross stazama gdje nisi siguran tko je luđi, vozač ili suvozač koji je u glavnom naj više “zaposlen” i koji za vrijeme utrke visi, leži, leti, te premještanjem svojeg tijela u velikoj mjeri balansira i u koordinaciji sa vozačem drži “to vozilo” u željenoj putanji. Ponekad nalikuju na parove u umjetničkom klizanju gdje prekrasna klizačica savršene figure u savršenoj harmoniji sa partnerom, vođena/vožena partnerom (vozačem), leti na sve strane i u svim smjerovima, te prkosi gravitaciji i zakonima fizike. Druga asocijacija su likovi (hipsteri) sa brkovima (ili bez brkova), kacigama od kože i “Grunf” naočalama koji u glavnom u prikolicama voze simpatične peseke ušminkane se maramom oko vrata. U glavnom, sve asocijacije se svode na to da je motocikl sa prikolicom simpatično vozilo za neobične likove i ljubitelje brzina.
Oni malo stariji znaju da je to neobično i simpatično vozilo bilo vojno vozilo koji je jurilo Europom tijekom Drugog svjetskog rata. Naravno, sa velikom strojnicom ugrađenom na prikolici.
Danas, većina motocikala s prikolicom izlazi iz tvornice Ural i služi kao filmski rekvizit te ih je jako malo. Međutim, četrdesetih godine prošlog stoljeća su ova vozila bila vrlo važna i tražena u prometu.
Govorimo, naravno, o Drugom svjetskom ratu kad su sve zaraćene strane koristile ova vozila kako bi jurili po ratištima i gradovima, jer su ovi trokotači bili gotovo ne zaustavljivi i korišteni za sve – od prijevoza trupa (ratnika), do vožnje po svim terenima, gdje su prevozili prijeko potreban sanitetski materijal, namirnice, streljivo i oružje.
Drugi svjetski rat je bio zlatna era za motocikle s prikolicama, ponajviše zato što su bili dostupni poput konvencionalnih motocikala. U ono vrijeme, Njemačka je proizvodila više motocikala nego automobila, te je više Nijemaca znalo upravljati njima nego drugim vozilima. Dodavanje strojnice na njih je imalo smisla, jer su bili okretni i pokretni, te ih je to činilo jednim od najvažnijih alata na bojnom polju.
Predstavljali su lagano, naoružano vozilo koje je moglo bez teškoća prelaziti različite terene. Nije stoga čudno što su bili jednako zastupljeni među svim zaraćenim državama.
Izabrali smo 10 “neustrašivih” motocikala s prikolicama iz Drugog svjetskog rata. Neki od njih su doista jako fora.
Prva asocijacija na motocikle-prikoličare su utrke na pistama (gdje vozač doslovno leži na poklopcu ventila, ventil-dekl) ili moto-cross stazama gdje nisi siguran tko je luđi, vozač ili suvozač koji je u glavnom naj više “zaposlen” i koji za vrijeme utrke visi, leži, leti, te premještanjem svojeg tijela u velikoj mjeri balansira i u koordinaciji sa vozačem drži “to vozilo” u željenoj putanji. Ponekad nalikuju na parove u umjetničkom klizanju gdje prekrasna klizačica savršene figure u savršenoj harmoniji sa partnerom, vođena/vožena partnerom (vozačem), leti na sve strane i u svim smjerovima, te prkosi gravitaciji i zakonima fizike. Druga asocijacija su likovi (hipsteri) sa brkovima (ili bez brkova), kacigama od kože i “Grunf” naočalama koji u glavnom u prikolicama voze simpatične peseke ušminkane se maramom oko vrata. U glavnom, sve asocijacije se svode na to da je motocikl sa prikolicom simpatično vozilo za neobične likove i ljubitelje brzina.
Govorimo, naravno, o Drugom svjetskom ratu kad su sve zaraćene strane koristile ova vozila kako bi jurili po ratištima i gradovima, jer su ovi trokotači bili gotovo ne zaustavljivi i korišteni za sve – od prijevoza trupa (ratnika), do vožnje po svim terenima, gdje su prevozili prijeko potreban sanitetski materijal, namirnice, streljivo i oružje.
Drugi svjetski rat je bio zlatna era za motocikle s prikolicama, ponajviše zato što su bili dostupni poput konvencionalnih motocikala. U ono vrijeme, Njemačka je proizvodila više motocikala nego automobila, te je više Nijemaca znalo upravljati njima nego drugim vozilima. Dodavanje strojnice na njih je imalo smisla, jer su bili okretni i pokretni, te ih je to činilo jednim od najvažnijih alata na bojnom polju.
Predstavljali su lagano, naoružano vozilo koje je moglo bez teškoća prelaziti različite terene. Nije stoga čudno što su bili jednako zastupljeni među svim zaraćenim državama.
Pretplati se na:
Postovi (Atom)