... 'Honeckerov harley' svoju reputaciju na Kubi stekao je zahvaljujući svojoj jednostavnoj konstrukciji, robustnosti i pouzdanošću. Tako u drugom po veličini gradu na Kubi, Santiagu de Cuba vozi još 10.000 'emzejaca' od ukupno 15.000 motocikala.
... kako rezervnih dijelova za 'emzejca' više nema u prodaji, vrijedni zanatlije pokrenuli su novu gospodarsku mikro-granu kućne proizvodnje dijelova za ovaj antiktni i legendarni motocikl.
'Emzejac' na Kubi također služi kao 'mototaxi' s cijenom desetak puta većom od prijevoza autobusom.
Popularnost 'emzejca' na Kubi je tolika da je među mladima ovaj moto-otldtimer pravi statusni simbol.
... niti u jednom drugom gradu na svijetu nema toliko MZ motocikala iz Zschopaua kao u Santiagu na Kubi. Otprilike svaki treći motocikl dolazi iz Saske. Mjesto se čini kao živi muzej Zschopau proizvodnje. Od starog MZ ES 250 i 300 do serije ETS i ETZ 250 Trophy, svi modeli još uvijek voze ovdje. Mnogi Kubanci koji su boravili u DDR-u radi obuke i rada od 1960-ih do kasnih 1980-ih uštedjeli su od svoje plaće i kupili si motocikl koji su na kraju smjeli ponijeti kući sa sobom. Rafael, koji je radio u Erfurtu ranih 1970-ih, a sada mota cigare u Santiagu de Cuba, kaže s pomalo sjeverno-tirinškim naglaskom: "Da, nije bilo lako skupiti novac u četiri godine. Ali tada smo bili sretni moći ponijeti bicikl sa sobom kući. I dalje su najbolje što imamo.”
... 250 ETZ ovdje još uvijek ima svoj metalni, oštar, svijetli zvuk. Jedan je od najpopularnijih modela. Kubanci voze motocikl s očiglednim ponosom. Zveckalice iz Suzukija i čehoslovačkih Jawa, s druge strane, više se doimaju kao plah za kokoši kada je ugađanje zvuka u pitanju.
... 250 ETZ ovdje još uvijek ima svoj metalni, oštar, svijetli zvuk. Jedan je od najpopularnijih modela. Kubanci voze motocikl s očiglednim ponosom. Zveckalice iz Suzukija i čehoslovačkih Jawa, s druge strane, više se doimaju kao plah za kokoši kada je ugađanje zvuka u pitanju.
Waaau, ovo stvarno nisam znao! EmZejci dakle još uvijek masovno žive i voze!
OdgovoriIzbriši