petak, 4. lipnja 2021.

... oči pune Hrvatske - zuji, zveči, zvoni, zvuči, šumi, grmi, tutnji huči - Grabrovnica!

... to je jezik roda moga!


... nastavljam užvanje godišnjeg odmora u najdražim mi opijatima, zvuku motora i mirisima povijesti koju pomoću snage moto pogonskih konjića dosežem.
... a doseg mi je već jednom ranije obiđena rodna kuća našeg velikana Petra Preradovića u s. Grabrovnica, Pitomača. ... samo tada je kuća bila u drugom ruhu izvana i iznutra.

... ODITE, OBIĐITE, BESPLATNO JE (na žalost) !!!


... dakle, u Pitomači, dolazeći od Zagreba, u njenom središtu skrenete desno prema jednom trgovačkom lancu s benzinskom i nastavite put Grabrovnice, imate nekoliko minuta vožnje, a ukoliko Vam je odredište Virovitica ili nešto u tom smjeru nećete previše izgubiti, već puno dobiti. Put možete nastaviti tom cestom, slima i izaći ćete u s. Lozan.

... na samom raskrižju stoji prvi spomen Pitomačkom sinu, Ilirskom bardu Petru Preradoviću.



... ovaj dio spomenika ne shvaćam, ni zapis, ni poantu - nedostaje li nešto !?!?!?!


... smijem li istaknuti neke sličnosti između Preradovića i sebe!? 
... očevi, muževi, putnici, vojnici, 
DOMOLJUBI, 
a i ja poneku zapišem, na blogu ili jednu svoju staru bilježnicu !




... ajmo ovako, idem malo iz drugog kuta tipkati!
... kada me netko pita što vidim u motoru - imam jednostavan odgovor, ali moraš me slušati desetak minuta i potom mi odgovoriti na kontra pitanje: A koji su tvoji "ventili ? Slijedi suženje očnih kapaka, mali upitni mrgud pogled i jedva mjetljivo cimanje glave. Nisu shvatili mnogi moje kontra pitanje, no odgovor u većini slučajeva uspijevam približiti znatiželjniku.
... no onda me "prijatelji s dva kotača" pitaju, čemu putujem obilazeći stare ruševine, zdanja, često nam zapuštenu "kamenu" povijest - pogotovo zašto sam?
... e tu odgovor kreće ............
... ma zato, listaj me i čitaj na mom blogiću, pregledaj samo slike i odgovor ti se sam nameće!

... vraćam se P. Preradoviću!

... gotovo svatko s barem dva zrna znanja povijesti ili opće kulture iz svakog kutka Lijepe naše zna/čuo je za Petra Preradovića.
... mene su oduvijek oduševljavale njegove riječi iz naslova kojima je opisao Hrvatsku domovinu!


... meni najljepši satkani stihovi Domovini!


... Preradović, Petar, hrvatski pjesnik (Grabrovnica kraj Pitomače, 19. III. 1818 – Fahrafeld, Austrija, 18. VIII. 1872). 






... KLIKNI: http://www.preradovic.eu/hr/autobiografija/10/









... KLIKNI: http://www.preradovic.eu/hr/stvaralastvo/11/








... prva pjesma Preradivića napisana na Hrvatskom jeziku je poznata budnica:









KLIKNI: http://www.preradovic.eu/hr/rodna-kuca-petra-preradovica/4/



... posmrtni ostatci P. Preradovića miruju u mirogojskim arkadama. Zagrepčani i silni gosti Zagreba mogu uživati u dosađivanju golubova Preradovićevoj glavi/spomeniku na Cvjetnom placu!





... svakako odvojite vremena posebno ukoliko Vas put nanese u Pitomaču, obiđite, naučite uživajte, povedite djecu i unuke.
... ukoliko imate sreće domaćinom će Vam biti izuzetno ljubazna voditeljica Kuće Petra Preradovića. gđica. Danijela Rešetar.
... provesti će Vas živom rječju kroz razdoblje od njegova rođenja, školovanja, stvaralaštva, životnih jada i sreće sve do životnog mu kraja. Možda budete sreće dobiti i poneki suvenir: knjigu, letak, mirisnu vrečicu lavante (za suprugu) te kemijsku i blok za unuka.



... i za kraj ovog užitka još nekoliko sličica iz centra Pitomače koja je smještena u kontinentalnoj Hrvatskoj. Totalno u središtu između Zagreba i Osijeka, blizu Mađarske granice. Prvi spomeni sežu u 1535g. 







Nema komentara:

Objavi komentar