... pošto sam nedavno ponovno pronašao (kao što ste vjerovatno i primjetili) svoju arhivu različitih tematski posloženih fotki o puno moto-tema, evo još jedne:
... dakle kroz povijest ratova i ratovanja u vojne službe ušle su u pješačke postrojbe i biciklisti, potom - nije trebalo dugo i motoristi ...
... različiti su i maštoviti bili vojni mozgovi u inačicama pripreme, prilagodbe i uporabe motora.
... pred sobom imam nekoliko desetina fotki, za neke sam našao i pojašnjenja, za neka nisam (fotke same govore), najviše se ističu USA Army i Wermacht ...
... nije mi bila namjera postavljati suhoparne fotke "modernih" militari izvedenica, ali kao bivši vojnik izuzetno me ova tema bacila u jedan mali "istraživačko-googlerski" zahvat.
... pa evo; malo po malo, nadam se da će svatko naći zanimljivosti, te se uključiti u širenje teme!
... za početak ću krenuti s jednim vrlo često viđanim HD Army modelom, posebno u USA i Europi, ponekad i kod nas netko "dojuri" s ovako nečim, ali ne u originalu već u imitaciji i preradi.
... radi se o HD Model XA, 750 cc iz 1942 godine, normalno da zauzima značajno mjesto i u kući slavnih Motorcycles Musum-a:
... radi se o HD Model XA, 750 cc iz 1942 godine, normalno da zauzima značajno mjesto i u kući slavnih Motorcycles Musum-a:
“1941 Indian Military Model 841
“The Wigwam's desert warfare bike"
... po povratku Norveškoga kralja Haakon-a u zemlju, nakon sloma nacističke Njemačke i poraza quslinga, njegov auto kroz špalir Norvežana bočno su pratila Norton-a 16H`s.
... još jedan Norvežanin (restauriran): Tempo, 175cc. Sachs mašina.
... kao što već i spomenuh, ne bi bilo motora u službi armija svijeta da nisu prethodili bicikli ...
... davni novinski članak je to opisao kao "Početak ratovanja strojevima". Uvođenje bicikala u vojsku potječe (prema dostupnim informacijama) iz 1875. Italija ih prvi put "zapošljava" tijekom vojnih manevara (vojnih vježbi) te godine za kurirsku službu (prenošenje poruka). Deset godina kasnije, 1885; naoružane bicikliste koristi pukovnik Tamplin za izviđačke skupine tijekom Uskršnjih manevara u Engleskoj.... postojale su dvije vrste vojnih bicikla: Roadster i sklopivi bicikl. Vojske su eksperimentirale s biciklima od najranijeg doba, ali nisu u početcima općenito prihvaćeni dok dizajnerski nisu dovoljno evoluirali za praktičnost primjene. Naime, bili su prerobusni da bi bili sposobni "podnijeti" tipične potrebe vojne uporabe. Cestovnjaci (roadsteri) su bili idealni za opremu vojnika pješačkih formacija, ali tražilo se nešto više.
... prvi puta sklopivi bicikli korišteni su pri talijanskim i francuskim vojnim formacijama, a usvojeni "Faun" dizajn, patentiran 1896; korišten je od strane raznih britanskih proizvođača, što je kulminiralo u BSA - imenovan kao WW1 Folding bicikle.
... nikada!
... još uvijek ih rabe postrojbe Nizozemske vojske, točnije njihovi marinci za obavljanje nekih patrolnih zadataka.
... ajmo nazad motorima!
...tijekom sukoba na meksičkoj granici, Harley-Davidson po prvi puta dolazi na prve crte bojišnice i tvrtka od tada njeguje povlašteni dugoročan odnos sa oružanim snagama Sjedinjenih Država.
1916 William S. Harley projektira i izgrađuje prvih dvanaest vojnih motocikala s prikolicom za "strojničara". Do kraja te godine oružane snage taj su broj motocikala udvostručile.
... tragovi teme snimljeni u danima netom završena WW2 na području bivše Jugoslavije, fotografija je točnije snimljena 1951. g. u Nišu!
... zapadnoslavonsko ratište, motosatnija HV !
... na žalost ovo je postalo popularno i ponašim šumama u naše vrijeme!!!
... da presječem s jednim videom!
... a di su još svi "cindapi, jave, horeksi ...! !?
Nema komentara:
Objavi komentar