nedjelja, 30. listopada 2016.

... oči pune Hrvatske (Vrbnik nad morem)!

... krajem tjedna uslišao sam si želju i svratio na kraju poslovnog dana i samog tjedna u Vrbnik, ne znam zašto niti tko; ali jednom mi je netko rekao kako nemam tamo ništa posebnoga za vidjeti - ili je taj bio blesav, ili slijep ili oboje ...... ili mi ipak svijet gledamo drugačijim očima.
... da, biti će da je tako !
... odlazeći iz Vrbnika pod dojmom samog mjesta, viđenoga i snimljenoga okom fotića zaboravio sam si u Katunara kupiti o koju litru žlahtine ...toliki je dojam i doživljaj u meni bujao!
... izreći i zapisati nešto o tim uličicama i doživljenim starinama središta mjesta bojim se da nisam dovoljno spretan, no ovdje stvarno treba pustiti slikama neka pričaju priču, a ja ću nabaciti tek pokoju inpresiju !

... prvo sam otišao desno na križanju staze pri ulazu u mjesto i (ne)zalutao, otkrivši kako se pametno ulaže novac u poboljšanje ljetne turističke ponude; pa uslikah mali spomenik, budući prepoznatljivi simbol toga dijela grada, zatim glagoljaški podsjetnik -ipak smo na Krku.




... na ovom komadu stijene ostavljene su riječi zahvale suradnji obnove i proširenja gradske plaže; prije svega zanimljivo imenovano - OŽIVLJENI KRAS !


... pogled u daljinu mora i stijenja, valova i vjetra!






... buduća kupališna oaza !



... vratih se nazad prema centru Vrbnika i konačno uđoh u mjesto, pogledom sam se osvrnuo i stvarno pomislio, stara crkvica, nekome spomenik i ugostiteljski objekt... ALI ...

... prije svega zanimljiv spomenik, natpis notira kako je podignut svim Vrbničanima, žrtvama svih ratova; bio sam uvjerenja kako će je posvećen određenoj osobi, možda književniku, jer očita je knjiga u rukama, no nije tako, Vrbničani i kipar imali su skroz drugu ideju!



... mala u "rupu" uvučena crkvica posvećena sv. Ivanu Krstitelju, okrenuta od centra mjesta, počivalište mnogih vrbničkih svećenika; pročitajte pločicu:










... ulazak prema centru mjesta nudi dvije sakralne vrednote; crkvicu sv. Antuna Padovanskog i kapelicu sv. Marina!





 ... ovo nisam našao, a niti pitati nisam imao koga, šteta!


... Vrbnički statut: http://db.nsk.hr/HeritageDetails.aspx?id=905






... potom sam se na svoje oduševljenje "upleo" u mrežu volti, prolaza, skala, porti, prozora, posvetnih ploča, otvora, zanimljivih zidnih reljefa, opet dijela sakralne baštine i došao do najuže ulice na svijetu, predivno i za srce i za dušu i nadasve preporuku svima !










 ... Vrbničko kolo !
... reljef u fasadi kuće!


















































Nema komentara:

Objavi komentar