srijeda, 29. lipnja 2022.

... oči pune Hrvatske - Odransko polje (Martinska Ves) !

... subotnji put iz Siska prema doma nakon odličnog sinoćnjeg druženja kod prijatelja iz MK Wild river odlučio sam napraviti desnom obalom. Potražiti neke znane i neznane puteve.


... jedan put odveo me ovdje; u Odransko polje i kako loša info ploča jedva ukazuje u njegov značajni krajobraz. Ploča "apšisala" na zubu vremena izgleda služi nekim "sačma idiotima"! Ustvari uočio sam smjerokaz za vidikovac Martinska Ves ! To mi je pobudilo nadu u nešto lijepo, zanimljivo, nešto što će oduševiti moje oko o oko objektiva mog fotića.


... ova krajobrazna divota; Odransko polje pripada Sisačko-moslavačkoj županiji, a prostire se od područja Grada Siska preko općina Lekenik i Martinska Ves. Najbitnija prirodna tvorevina je dakako
rijeka Odra i njezini poplavne nizinski predjeli. Odra pripada slivu rijeke Save i dugačka je 80 km. Odransko polje predstavlja dio većeg retencijskog sustava obrane od poplava Srednje Posavlje.

... pjevaju "Prljavci": Stoput sam se evo zakleo, a ja nastavljam: Pa u jutro sebe prevario - da na makadam sa XJR-om neću. Ali zašao sam i požalio nisam. Doduše niti do vidikovca došao nisam, ali zašto - tek ću kasnije objasniti.

... ovo srušeno stablo s urezanom sjedalicom mamilo je poneku fotku na užarenom suncu.



... Odransko polje je biološko raznolik krajolik međusobno prepletenih ekosustava poplavnih nizinskih šuma, pašnjaka i livada, rijeke Odre i stajaćih voda. 25.07.2006. godine zaštićeno je Zakonom o zaštiti prirode statusom Značajni krajobraz.

... ovdje se može pješačiti, biciklirati, pa i voziti motorom, uživati u otkrivanju 300-tinjak biljnih vrsta. Od životinjskih pripadnika uz nešto sreće možete opaziti okom ili objektivom kamere veći broj vodozemaca, gmazova, sisavaca, leptira i riba. Ovo je područje gniježđenja ptice kosca, a stanište su i štekavca – (Haliaeetus albicilla).

... od nabrojanih pripadnika faune uživao sam u njištanju konja, mukanju goveda, nisam uživao kao ni papkari u rojevima muha. 




... osušeni pripadnici flore !




... muhe na starom osušenom trupcu razvijaju strategiju napada na papkare!

... a ja na drugom kraju fotkam samoga sebe prkoseći im !


... jedno telić pišanje !


... jedini vidikovac koji sam pronašao jest lovačka čeka !




... malo prehrane !


... prozvao sam ga Nemirko !


... krdo papkara jednostavno mi je prepriječilo put u traženju pozicije vidikovca posvećenog pticama močvaricama.




... admiral se nasukao !


... pojilište sa solarnim panelom !



... cidikovac do kojega nisam dospio pronašao sam na internetskoj stranici.

*
*https://zastita-prirode-smz.hr/izgradeni-vidikovci-na-3-lokacije/

... još jedan prizor s interneta!
**
**https://savaparks.eu/znacajni-krajobraz-odransko-polje-585

Nema komentara:

Objavi komentar